joi, 15 septembrie 2016

Supraviețuitorul - Pentru că poți...dacă vrei și dacă îți pasă!

Un mesaj sincer pentru toți adevărații fani ai show-ului Supraviețuitorul de la Pro TV

Pentru astăzi îmi propusesem să public o analiză obiectivă, cu bune și rele, după primele două episoade din show-ul Supraviețuitorul de la Pro TV. Am decis să mai amân puțin analiza mea și să abordez astăzi un alt subiect, poate colateral show-ului dar foarte important.
Am văzut diverse reacții negative pe rețelele sociale, după articolul meu precedent în care am scris despre eșecul debutului show-ului la nivel de audiență. Am fost acuzat mai voalat sau mai vehement, fie că sunt un hater care nu dorește succesul show-ului și doar critică, fie chiar că sunt un reprezentant sub acoperire al concurenței (postac).

Sunt un simplu fan adevărat al show-ului Survivor din Statele Unite încă de la prima ediție de acum 16 ani și am visat mereu că va veni un moment în care noi, românii, vom putea trăi aventura supremă de supraviețuire. Am fost plăcut surprins că Pro TV și-a asumat această provocare imensă la sfârșitul anului trecut dar, în același timp, am fost perfect conștient că va fi o încercare foarte grea din toate punctele de vedere.
Am pornit în primăvară acest blog cu scopul de a familiariza publicul autohton cu acest format de succes în străinătate, în încercarea de a-mi aduce o mică contribuție (cu mijloacele mele modeste) la succesul din România al show-ului produs de Pro TV. Nu sunt o persoană comodă, am căutat și furnizat permanent informații, am lăudat și criticat deopotrivă pentru că îmi place să spun ceea ce cred, nu ceea ce doresc ceilalți să audă.

Unii oameni au impresia că e suficient dacă lor le place Supraviețuitorul sau dacă susțin că totul este perfect, în ideea că sezonul doi va veni negreșit, indiferent de audiență generată. Să ne înțelegem bine, televiziunea comercială nu este o organizație de binefacere sau educativă iar nimeni din lumea asta nu-și permite să investească foarte mulți bani doar pentru a-i pierde sau pentru a obține rezultate modeste de audiență. Adevărații fani din România ai show-ului Supraviețuitorul / Survivor visează de mulți ani (unii chiar de 16) să participe la show-ul românesc, își doresc ca el să aibă succes și rating  pentru a obține o eventuală nouă șansă de participare la un alt sezon.

E adevărat, Supraviețuitorul a pornit modest în datele de audiență și foarte departe de așteptările producătorilor. La fel de adevărat, sunt lucruri frumoase în show pe care e firesc să le apreciem așa cum sunt și greșeli pe care avem tot dreptul să le criticăm. Dar, asta nu înseamnă că criticam show-ul cu ideea de "a-l omorî" ci pentru a-l îmbunătăți și "a-l ajuta să trăiască" cât mai mult. Nu e nimic pierdut încă, emisiunea e abia la început, urmează încă cel puțin 20 de episoade iar, câteodată, se pot întâmpla și minuni.

Este ușor să lauzi, să critici sau să jignești, mult mai greu este să faci ceva concret. Dacă vă numărați printre fanii adevărați ai acestui show, atunci este timpul să acționăm și să colaborăm împreună pentru a-i crește audiența cu gândul, iluzoriu poate acum, la un nou sezon.
Pro TV trebuie să-și facă mai bine partea sa de treabă, să modifice anumite lucruri care mai pot fi modificate și să vină cu o promovare mult mai bună pentru show. La rândul nostru, putem să urmărim fiecare ediție, să încercăm să-l promovăm (fiecare așa cum poate), să discutăm despre el cu cât mai multe persoane și să-i convingem să-l urmărească.

Parafrazând puțin sloganul Pro TV de la Supraviețuitorul, "pentru că poți"...dacă vrei și dacă îți pasă ! Chapeau !

COPERTA / Sursa Foto: Captură Pro TV

4 comentarii:

  1. Corect ce zici tu mai sus, eu am de ex niste sugestii, nu neaparat critici pe care o sa le postez candva spre sfarsitul sezonului legate de ce se vede pe sticla insa am cateva critici legate de procesul de selectie/bootcamp si diverse aspecte care ar putea fi imbunatatite si care trag oarecum show ul in jos - cert e ca cineva ar trebui sa contorizeze doleantele noastre - sa le citeasca macar, cei din echipa sau zucchero media pt ca altfel toata zbaterea e in van.

    RăspundețiȘtergere
  2. ProTV a bagat LUNI: Las Fierbinti de la 22:30 iar MARTI: Atletico Textila de la 22:30, imediat dupa ce se termina Survivor, poate vor creste audienta..

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu e vorba doar despre audiența Supraviețuitorul. Antena 1 are un show mai lung care devine lider pe comercial la 22:30, după încheierea show-ului de supraviețuire. Cu ajutorul reluărilor din Las Fierbinți și Atletico Textila, Pro TV încearcă să-și mențină avantajul pe comercial până la ora 23:30.

      Ștergere
  3. Survivor a fost batut pe intervalul sau, ieri, 19 septembrie.
    www.paginademedia.ro/2016/09/audiente-supravietuitorul-de-pe-pro-tv-batut-de-chefi-la-cutite-pe-toate-targeturile

    RăspundețiȘtergere