miercuri, 7 septembrie 2016

Premiera show-ului Survivor din Slovacia, un eșec major

Un semnal de alarmă pentru Pro TV și Supraviețuitorul

Varianta show-ului Survivor pentru Slovacia a avut premiera aseară, 6 septembrie 2016, la postul de televiziune Markíza TV. Show-ul Ostrov, prezentat de Marián Mitaš și cu un premiu de 100 000 €, prezintă aventurile din Filipine a 18 slovaci care concurează pe durata a 42 de zile pentru marele premiu și pentru titlul de Unic Supraviețuitor. Show-ul este difuzat într-un ritm de 3 episoade pe săptămână (marți, miercuri și joi).

Din păcate, premiera show-ului din Slovacia a fost un eșec major determinat de o audiență modestă cu 6.6 % rating și 19.1 % market share (pe segmentul comercial 12-54 de ani), în condițiile în care media postului Markíza TV în prime time a fost în anul 2015 de 8.6 % rating și 24.8 % market share. Survivor este cel mai scump proiect din istoria postului de televiziune slovac, care a riscat foarte mult în încercarea de a obține o audiență foarte bună, cu un target de peste 30 % din cota de piață.

Poate fi un semnal de alarmă pentru Pro TV și Central European Media Enterprises (CME), în condițiile în care se estimează că postul de televiziune românesc trebuie să obțină cu show-ul Supraviețuitorul o cotă de piață de minim 40 % pentru a rentabiliza investiția în formatul de supraviețuire.

Un fragment video cu începutul primului episod din show-ul slovac poate fi vizionat aici.

Note:
- Cota de piaţă (market share): procentul de telespectatori care au ales un post TV din totalul celor care se uitau la televizor la momentul respectiv.
- Rating: numărul / procentul de telespectatori care s-au uitat la un post TV din totalul deținătorilor de televizoare din România.

P.S. Mulţumesc pentru colaborare prietenului Florin Climai.

COPERTA Sursa Foto: TV Markíza

4 comentarii:

  1. Stati linistiti, tot ce e la PROTV VINDE SI FACE AUDIENTA! Mai ales cand e vorba de asemenea show-uri. De exemplu: emisiunea VineCheful a fost lider toata vara, filmele reluate fac audienta mare fata de principalii competitiri: Antena1-Kanal D, n-are cum sa nu faca un show de anvergura, audienta mica!

    Iar ProTV are si un avantaj: Antena 1 pune Chefi la cutite, unde primele doua editii din 5 si 6 septembrie au fost dupa reluarile cu filme date de ProTV, iar Kanal D difuzeaza Gunes, serial care are audienta mica (fata de Bahar).

    Inca un bonus: ProTV difuzeaza Vocea Romaniei si duminica pentru a ridica si mai mult audienta Supravietuitorul prin promo-uri date pe intervalul emisiunii.

    Un alt avantaj: Despre Supravietuitorul se vorbeste toata ziua de luni la PROTV, in toate emisiunile si promo-uri multe.

    Eu sunt de parere ca acest show o sa faca peste 50% share, mai ales ca se lupta cu jeguri.

    #vizitatorNou

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. N-am nicio îndoială că Supraviețuitorul va fi lider de audiență în România la Pro TV. Rămâne de văzut doar care va fi cota de piață pentru a putea sau nu rentabiliza investiția în formatul de supraviețuire.

      Ștergere
    2. Eu am incredere in marca PRO, aceast brand mereu vinde, orice ar pune pe TV, pana si MIRA, sigur tot pe locul 1 ar fi.

      Ștergere
    3. Ai dreptate, Pro TV "vinde" orice dar acum trebuie "să vândă" foarte mult pentru a recupera investiția de peste 3 milioane de euro în Supraviețuitorul.

      Ștergere