miercuri, 8 iunie 2016

Ce glumă: Antena 1, cu reluarea ”Şerifi de România”, vrea să bată "Supraviețuitorul" de la Pro TV !

Antena 1, cu reluarea ”Serifi de Romania”, vrea "sa bata" "Supravietuitorul" de la Pro TV!

M-a amuzat foarte tare astăzi un articol publicat ieri de tabloidul Click și în care se afirmă că Antena 1 vrea "să bată" Pro TV și al său Supraviețuitorul cu reluarea programului ”Şerifi de România” de anul trecut. Articolul acesta, care citează "surse din trustul Intact", e foarte amuzant dar e conceput pe baza unor informații eronate.

În primul rând, Supraviețuitorul nu va fi difuzat în perioada iulie-august pentru că este practic imposibil din punct de vedere tehnic dar și potențial sinucigaș din punctul de vedere al audienței. Filmările la show-ul Pro TV încep probabil săptămâna aceasta în Filipine, durează 45 de zile iar apoi mai e nevoie de minim 30 de zile pentru montaj și campania de marketing a programului. Făcând calculele, reiese clar că Supraviețuitorul va fi gata pentru difuzare cel mai devreme la sfârșitul lunii august și cel mai probabil în sezonul de toamnă, din luna septembrie.

În al doilea rând, costurile unui asemenea program nu sunt de ordinul a zeci de mii de euro (doar premiul valorează 100 000 de euro) ci de minim 3 milioane de euro. Iar ca să investești milioane de euro într-un program și să-l difuzezi vara, când audiența scade dramatic din motivele cunoscute de toți, ar fi un gest irațional din partea celor de la Pro TV.

În altă ordine de idei, supoziția "surselor din trustul Intact" cum că ”Românii se uită mai degrabă la concursuri în care se luptă vedetele, aşa cum este la Antena 1, decât la cele în care apar oameni obişnuiţi, aşa cum procedează acum Pro TV” este cel puțin amuzantă, ca să nu fiu mai dur în exprimare. Domnilor din trustul Intact, românii s-au săturat de programele în care apar mereu aceleași "vedete" din România și doresc să mai vadă în emisiuni și persoane obișnuite, cu reacții și comportament normal, nu studiat sau regizat.

Dacă cei de la Antena 1 speră să facă concurență Pro TV-ului cu un show low-cost de maxim 100 000 de euro, cu "vedete" și difuzat în reluare, e treaba lor dar eu cred că se înșeală amarnic și bravează inutil. Mai întâi ar trebui ca trustul Intact să intre în secolul XXI, să investească în trecerea la formatul de televiziune HD iar apoi în show-uri noi, dacă dorește "să se bată" de la egal la egal cu Pro TV. Pentru că altfel, Antena 1 va rămâne "Mereu Aproape" dar (aproape) niciodată pe locul 1 iar (până una-alta) Pro TV dă tonul.

P.S. Majoritatea informațiilor prezentate în articolul din Click (numele prezentatorului - Dragoș Bucurenci, durata competiției - 45 de zile, locația exactă a show-ului - Insula Caramoan) nu au fost anunțate oficial de Pro TV și au fost dezvăluite în premieră aici, aici și aici, pe blogul fanilor Survivor din România. Este o regulă firească și de bun simț să citezi sursa informației dar redacțiile ziarelor și televiziunilor din România au o problemă cu citarea bloggerilor, una mare de tot.

Click se contrazice in privinta costurilor de la Supravietuitorul
Click se contrazice, anunțând premiul de 100 000 de euro iar mai jos estimând costurile totale la "zeci de mii de euro" / Sursa foto: captură Click.ro

2 comentarii:

  1. Pana una alta si antena si protv se adreseaza cam aceluiasi public tinta, inca nu se stie daca supravietuitorul va avea priza la romani, cert e ca insula iubirii 2 nu are audientele cu care se asteptau cei de la antena, impartirea pe minute de "aur" de audienta arata doar ca sint disperati si scot in fata orice avantaj in fata concurentei. Protv a fost intotdeauna omul de batut pe segmentele respective asa ca daca isi promoveaza corect show ul au sanse mari de reusita iar daca vor avea succes exista o speranta pt alt gen de public decat cel ce vor doar scandaluri si sex la televizor.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu nu am nimic cu Antena 1, ba culmea, chiar am urmărit ”Şerifi de România” care a fost un show decent, dar nu putem compara merele cu perele.

      Ștergere